Forever: Del 3: Third step to Forever

Nästa morgon väcktes jag av telefonen.
- Hallå?
- Hej?
Oh. My. God. Det var han.
- Är det Victoria? frågade Justin Bieber.
- Ja? andades jag.
- Jag heter Justin.
- Jag vet.
Han skrattade. Vi förblev tysta under fem minuter, eller hundra år. Båda var troliga.
- Vvv... Varför ringer du mig? klämde jag fram till slut.
- Jag..., han tvekade. Du var väl min One Less Lonely Girl i går kväll? När jag spelade i London?
- Ja.
- Du... Du var speciell.
Jag skrattade.
- Tack.
- Jag menar det. Jag kände något.
Drömde jag? Skojade han? Var detta ett skämt? Sa han det jag tror att han sa?
- Jag... Jag med.
Han verkade bli lättad.
- Så... Vill du träffas igen? På riktigt, den här gången?
Nu. Nu fattar jag. Men när ska den där typen hoppa fram och säga lurad?
- Bjuder du ut mig?
- Jag antar det.
- Okej.
Bra svar. Inte "Jaaaaa! Ja! JA!!!!!!!" som jag ville svara.
- Okej?
Vad menar du?
- Okej, jag går ut med dig.
- Så... Har du varit i Paris någon gång?

Han skojade inte. Det var på riktigt. Jag kunde inte tro det! Han och Paris: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Han hämtade mig nära Central Station. Han kramade mig. Det gjorde han. Han log. Det gjorde han. Han var så vacker. Det var han. Jag fastnade i hans ögon igen. Det gjorde jag. Hans ögon glittrade. De gjorde dem. Jag dog av lycka.

Okej, det gjorde jag inte. I sådana fall skulle jag ju inte kunna berätta det! Men nästan. Väldigt nära. Märkte knappt hur vi tog oss dit. Han var ju där!

Jag behövde bara det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0