Forever: Del 5: Fifth step to Forever

Borde ha varit: First step to Reality.
Så nej, vi var inte på semester. Verkade som det ett tag där, eller hur?

Efter en helg fylld av Justin Bieber var jag på måndagen tvungen att gå tillbaka till "The normal life". Justin hade lovat att ringa mig efter innan han såg mig åka iväg med tåget. Jag saknade honom så mycket. Jag var helt knäpp, jag vet. Jag hade ju alldeles nyss träffat honom! Det normala jag, det som inte åkte till Paris med ett av världens största popstärnor, skulle ha väntat minst två månader. Leila (minns ni ens henne?) var tvärtemot. Hon väntade ungefär en vecka, gick på en dejt och inget mer. Hon sger att hon måste vara ledig ifall Justin skulle dyka upp utanför hennes dörr med blommor och smoking. Nämnde jag att hennes ögon glittrade och hon suckade djupt när hon sa det? Visst kände jag mig skyldig. Men han var ju... han.

Jag inser att jag inte nämnt något om min familj? Jag har ju sagt att min mamma är svensk, eller hur? Jag föddes i Sverige, och bodde där tills jag fyllde åtta. Då fick pappa nog av Det Kalla Landet (som han kallade det) och vi flyttade hit. Jag har en lillasyster, Miranda Louisa Mary Olivia Anastasia Happy Burt. Hennes tilltalsnamn är Louisa, om det var någon som undrade. Hon är åtta år, och älskar Justin Bieber. Of course.

Och ni vill väl veta mitt fullständiga namn nu också, antar jag? Jag heter Miranda Victoria Chloe Sandra Alice Esmeralda Gabrielle Zoey Aurora Lovely Burt. Jag vet. Och folk undrar varför utrymmet på mitt pass är så litet...

Min mor och min far, Miranda och Peter Burt är hälsocoacher. Båda två. Det är de som äter mest onyttigt i hela familjen!

Min skola är gammal. Mycket äldre än de flesta. Leila gick vid min sida, och pratade om hennes helg. När jag var i Frankrike hade hon varit och shoppat med tjejen vi träffat på konserten. Hon skulle lägga upp bilder på det hon köpt på sin blogg, sa hon, så att jag inte behövde gå hem till henne för att se dem. Jag sa att det var en bra idé, och det ringde in.

På rasten fann jag Leila gråtandes inne på tjejtoan.
- Gumman? Vad är det som har hänt?
Hon snörvlade och gav mig mobilen.

Din favoritBieber är inte längre Din.

Igår såg man den internationell popstjärnan Justin Bieber i sällskap med en tjej i självaste Paris. Egentligen behövde man bara veta var de åkte för att förstå vad som hände, men självaste Bieber sågs kyssa denna flicka på toppen av Eiffeltornet. Flickan är okänd.

Åh. Just great. Juuuuuuuuuust great.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0