Forever: Del 6: Sixth step to Forever

- Så, Justin... Den senaste nyheten om dig utspelar sig i Paris, varför just där?
- Jag gillar Paris. Det är en cool stad.
- Men... Varför var du där?
- Jag fick ledigt. Jag och en kompis åkte dit och hade kul.
- Så, det alla vill veta... Vem är denna kompis?
- Hon har bett mig att inte säga vem hon är.

Borde ha bett dig att inte säga vem hon är. Men tack ändå.

- Det togs ett par bilder av er, som ehh...  inte riktigt höll med om att ni är "kompisar".
- Va? Vad menar du? Jag och... Du skojar väl? Nej, jag gillar henne och så, men hon är alldeles för liten för att jag ens skulle kunna tänka en sådan tanke! Hon är en riktigt bra vän, som får mig att skratta. Hon är som världens roligaste lillasyster, men Jazmyn är såklart bäst!

Tack för de fina orden. Och nej, jag har aldrig tänkt på dig så. Du är min storebror på så många sätt!
Not.

- Nästan så sa Selena Gomez om dig för ungefär två år sedan. Finns det inga likheter?
- Tja, Sel och jag är ju inte ett par längre. Sådant håller väl inte.

- Du ger oss inte många svar, Bieber! Men kommer du att träffa denna mystiska "vän" igen?
- Det hoppas jag. Hon är definitivt en person jag vill se mer av i framtiden.

Intervjuerna jag klickade fram var deprimerande. Visst, mitt härta slog lite hårdare varje gång han gav mig komplimanger, men var han verkligen tvungen att avböja oss så fruktansvärt mycket? Det gjorde ont.
Jag kopierade länken till klippet och skickade den till Leila:

Det verkar inte vara någonting på gång. Kom till det nya internetkafeét och fika. Sedan går vi en sväng och shoppar, innan ett hemmaspa och sleepover hos mig. Jag har fixat godis och film!

Svaret kom snabbt.

Tack. Men kan inte. Mamma låter mig inte gå ut efter att jag fick underkänt på senaste algebraprovet.

Hon målade upp en plan på sitt egna lilla Leila-vis. Jag skulle köpa muffins, "överraska" henne, sedan har vi pluggkväll med inflikar om hur snygg Justin Bieber är. Senare.

Jag fick ett sms.

Hej.

Efter allt han sagt om "oss" i intervjuerna jag sett kunde han väl anstränga sig till ett "Hur mår du?"

Hej

Ha! Där fick han! Ingen punkt!

Vad gör du då?

Sitter på ett kafe och surfar omkring. Du?

Ska snart iväg mot Berlin. Vill träffa dig. Vi ses snart.

Nej, ingenting händer, och sedan poff och han vill gå ut igen. Ibland var livet rätt orättvist. Precis när jag verkligen vill vara sur på honom skriver han "Vi ses snart" och fjärilarna kommer tillbaka.
Jag bestämde mig för att kika in på en av hans fansidor Leila alltid hade uppslagen. De hade publicerat intervjuerna jag sett på, och slutat inlägget med ett "Vad tror ni?"

Lola skriver:
Tror inte att det är något. Kan ha varit vem som helst där uppe. Vi borde lita på vad Justin säger, han skulle ändå aldrig ljuga för oss om det inte gällde liv och död.

Jemma skriver:
Jag tror att han ljuger. Han har gjort det förr eller hur?

Någon var åtminstone på min sida.

Jag stängde av datorn och gick fram till disken. De hade både blåbärs och choklad, Leilas och mina favoriter. Med muffinsen i handen gick jag ut ur kafeet.

- Är det du som är Victoria?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0